HTML

Patrikmaci blogja

Friss topikok

  • Patrikmaci: @Rékaa Marcis: Én is :) <3 (2014.07.13. 16:33) Egy év <3
  • : Boldog névnapot Patrik maci..Üdv.Cunaa ♥ (2014.03.17. 21:32) Az elveszett fonál
  • Patrikmaci: Nagyon szépen köszönöm :) (2014.02.04. 08:23) Sitti sokadik verse :)
  • : Ne hidd, hogy feledni foglak . Ha a sors bármerre elvezet, Emléked a szívembe zártam .És a szív n... (2013.07.31. 02:17) Még egy hét...
  • Patrikmaci: Köszönöm Cuna :) (2013.04.21. 10:19) A költészet napjára

Címkék

Féktelenül

2013.02.27. 11:55 Patrikmaci

Rossz az idő. Hideg van... így a mára tervezett munka elmarad. Sitti itthon maradt, és mivel nincs jobb dolga leült szimulátrozni.

Tegnap is a kormány előtt volt egy pár órát. Sikerült az új beállításokat is kipróbálni. Egy sima arcade autós játékot az különböztet meg egy szimulátortól, hogy itt pár egérkattintásban is lehetnek tizedek. A lényegi dolog itt a váltóáttétekben van, ez szabályozza a gyorsítást, illetve a végsebességet. A pálya vonalvezetése dönti el hogy kinyújtott, nagy fordulatszámnál történő váltások kellenek, vagy rövidek.

A leggyorsabb pálya a bajnokságban Monza, a célegyenes végén 230km/h körül szabályoz le az autó. Erre a pályára a jó kigyorsítások szükségesek, és a nagy végsebesség.  De nem elég az hogy jó a tempó, fékezni is kell valahogy. Itt jön a képbe a fékerő eloszlás. Az alapérték 100%, ezt kell a hátsó illetve az első tengelyekre lebontani. Általában ez 60-40 arány, de pár százalék eltérés lehet, attól függően hogy milyen erős fékek vannak, illetve hogy hátsó vagy első kerék meghajtású az autó, ugyanis az elsőkerék meghajtású kocsiknál a hajtott és a kormányzott kerék ugyanazon a tengelyen van,  így a gumikopás is jelentősen megnövekszik a hátsó keresek autókhoz képest ahol a gumikopás nagyjából ugyanolyan mindkét tengelyen. 

Ami még fontos a kocsi vezetése kapcsán az a tapadás. A gumik keménységétől függően nőhet illetve csökkenthet a tapadás. Egy lágyabb guminyomásnál a tapadás nő, viszont a sebbeség és a kigyorsítás rosszabb, egy keményebb tapadásnál pedig a tempó ideális, viszont a féktávon bizonytalan az autó.

Ezeken kívül rengeteg lehetőség van, a kerekek dülésszöge,  a különböző szárnyak állítása. Egy gyors pályán a szárnyak ideális helyzete a lehető legvízszintesebb, mert így a légellenállás a legkevesebb, viszont a féktávon is kisebb az ellenállás, így a féktáv nő. 

Sitti tegnap a kvalifikáción a 25 helyből a 22. helyet szerezte meg, viszont a futam előtti edzésen sikerült kipróbálni pár módosítást az autón, így sikerült gyorsulni.

A futam első 3 köre ideális volt, a rajt után már a 18. helyen autózott, és folyamatosan jött előre, egészen a 14 helyig. Akkor a célegyenes utáni első síkán előtt hiába fékezett, belecsúszott az előtte lévő autóba. Drasztikusan megnőtt a féktáv. Akkor azt hitte hogy a gumik koptak el, és ezért nehézkes a fékezés. A következő féktávot már nagyobb távolságból vette be, és a kanyart megint elég nehézkesen tudta bevenni. A helyét megtudta tartani, de hiába volt a kocsi jól beállítva, előzni nem tudott.

Ma megint neki kezdett a következő versenynek. Az edzésen már látszott hogy valami nincs rendben. Aztán kiderült hogy a fékpedál eltört, és ezért okozott gondot a fékezés. Az edzésből volt még 22 perc, így gyors szétszerelés után látható volt hogy ezt simán megjavítani nem lehet. A fékez a kormány mögött található marokváltóra tette át. Fura volt lábbal adni a gázt, de kézzel fékezni. Az edzésen kicsit szokatlan volt, viszont az időmérőn már a hatodik volt . Az első futamot a második helyen fejezte be, a másodikat pedig egy kicsúszás miatt a 11. helyen. Most nem a legjobb a szimulátor, de attól eltekintve hogy szokatlan működőképes, és ez a lényeg.

Kicsit szakmaci voltam, de Sitti mellett sokat tanulok.

Üdv: Patrik, az autóversenyző maci

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://patrikmaci.blog.hu/api/trackback/id/tr1006142623

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása